@article { author = {Noori, Omid and Ebrahimnejad, Ramin and Deihimfard, Reza}, title = {Estimates and Simulation of Air Pollution Mitigation with Green Roofs (Case Study: Tehran Nature Bridge)}, journal = {Environmental Researches}, volume = {9}, number = {17}, pages = {147-154}, year = {2018}, publisher = {}, issn = {2008-9597}, eissn = {2008-9590}, doi = {}, abstract = {Green roof has been applied in modern cities around the world to mitigate urban heat island, air pollution, storm water and noise pollution. In current study was focused on the entrapment of pollutants by green roof, therefore ENVI-met software was used to simulate the interaction between atmosphere and green roof installed on Tehran Nature Bridge. This study was carried out on 28th march 2015 on the Nature Bridge, it is the largest pedestrian bridge in Iran, with intensive and extensive green roof are installed on top of the bridge. There are stationary sources of pollutants in this simulation representing cars under the bridge. Emission rate for each pollutant was determined in every hour of the day. In rush hour, 4 pm, the highest amount of deposed Particle matter (PM), Carbon monoxide (CO) and Nitrogen dioxide (NO2) on northern extensive green roof were recorded 0.05 µg/m2, 0.31 µg/m2 and 2.37 g/m2,respectively. The results showed, the deposed pollutants on the intensive and southern extensive green roof were much lower than the northern extensive green roof of the Nature Bridge.}, keywords = {Particle matter (PM),Carbon monoxide (CO),Nitrogen dioxide (NO2),Environmental modeling,ENVI-met}, title_fa = {تخمین و شبیه‌سازی کاهش بعضی از آلاینده‌های هوا توسط بام سبز (مطالعه موردی: پل طبیعت تهران)}, abstract_fa = {بام سبز در چند دهه اخیر به عنوان روشی برای مقابله با جزایر گرمایی شهری، آلودگی هوا، رواناب ناشی از بارش‌‌های جوی و آلودگی صوتی در بسیاری از شهر‌‌های مدرن در آمریکای شمالی، اروپا و آسیای جنوب شرقی به‌‌کار گرفته شده است. در این تحقیق با بهره‌‌گیری از روش شبیه‌‌سازی؛ برهم‌کنش بین هوا و بام سبز احداث شده بر روی سقف سازه پل طبیعت تهران، برای به دام انداختن آلاینده‌‌های تولید شده از خودرو‌‌های در حال تردد از زیر پل، با استفاده از نرم‌‌افزار  ENVI-metبررسی شد. بام سبز احداث شده بر روی این پل شامل دو نوع گسترده و فشرده است. حداکثر نشست ذرات معلق، مونوکسید کربن و دی اکسید نیتروژن بر روی گیاهان بام سبز به ترتیب g/m2µ05/0، g/m2µ31/0 و g/m2µ 37/2 بود. در مجموع نتایج نشان داد که نشست آلاینده‌‌ها بر روی بام سبز گسترده قسمت شمالی پل در مقایسه با بام سبز گسترده قسمت جنوبی، بام سبز فشرده و قسمت‌‌های عاری از پوشش گیاهی بام پل، به مراتب بیشتر بود.}, keywords_fa = {ذرات معلق,مونوکسید کربن,دی اکسید نیتروژن,مدل‌‌سازی محیطی,ENVI-met}, url = {https://www.iraneiap.ir/article_79311.html}, eprint = {https://www.iraneiap.ir/article_79311_80aa315fef33e70f523409e51cdcfeae.pdf} }